mandag den 13. april 2009

Påske og Cyper Crop på The Scrap Cat

Det har været en rigtig dejlig påske med masser af samvær med familien og venner. Onsdag eftermiddag efter arbejde kørte vi til Djursland og havde en dejlig dag sammen med Maria og Nick. Endelig kom vi en tur ud på Jernhatten. Hold da op en skøn udsigt. Fredag til lørdag var vi i Boeslum og besøge min søster og hendes familie. Vi fik noget dejlig mad og gik tur ved vandet (meget kort tur - hold op det blæste) og i Ebeltoft by.

Lørdag aften fik jeg mig så endelig plantet ved pc'en og kom da lidt igang med den første udfordring. Det blev en påskekurv som jeg faktisk er blevet rigtig glad for:

Søndag morgen var vi så lige et smut oppe hos Flemmings mor og få "skedne æg". For dem af jer der ikke skulle vide det, så er det blødkogte æg, som man spiser med sennep og opbagt sovs. Det er en dejlig ret. Om eftermiddagen, og aftenen - efter pasning af biograf, var der igen lidt tid til scrap. Jeg måtte dog også tage noget af natten og mandag morgen i brug, før jeg synes jeg var færdig med det jeg gerne ville ha lavet.
Det første LO var til den udfordring der hed "korsfæstelsen" På LO'et skulle der være et kors, som kun måtte blive dekoreret i to felter. Mit er med et billede af Matilde som er ca. 1½ år. Hun ligger på gulvet, med tommelfingeren i munden og ser noget så fredfyldt ud.

Det andet LO var til en udfordring, hvor der var valg med seks farver i par af to.. jeg valgte grøn (den anden var blå), lilla (lyserød) og creme (gul). Billederne til dette projekt stammer fra Flemmings og min tid som helt og aldeles nyforelskede. Vi fik en af vores venner til at fotografere os, til julegave til vores forældre, og fik efterfølgende alle de små billeder.

Det sidste LO er lavet i det store Scrap Cat spil. Tre kriterier skal opfyldes. I dette tilfælde skulle der bruges blonde mindst to steder, baggrundspapiret skulle være mønsterpapir og så skulle vi følge en skitse. Dette LO er igen med Matilde fra dengang vi boede på Sølundsvej i skovfogede boligen.

1 kommentar:

Sabina Bjerre sagde ...

Det er bare så flotte ting du har fået lavet. Jeg er især total forelsket i det sidste LO med dådyret - 5 stjerner herfra :)

Tak for udfordringen.... hihi og super heldigt at jeg havde den punch :)